
MNENJA
Centralna čistilna naprava Šaleške doline, je ena od petih, ki proizvaja zeleno energijo, kjer iz odpadnih voda, pridobimo bio-plin, s katerim proizvajamo električno in toplotno energijo. Sprejemna mešalna komora se uporablja namensko: izključno za mešanje nestabiliziranega in netermično obdelanega biološkega blata. Tako, ne pridelujemo le svojega blata. Sprejemamo tudi druga. S tem pokrivamo dobro tretjino vseh potreb po električni energiji na CČN v Šoštanju.
od Marjan Blatnik, Komunalno podjetje Velenje
Da lahko biološko blato iz drugih ČN, v tekočem stanju prečrpavamo v gnilišča, ga moramo temeljito premešati s tehnološko vodo, ki nastane z čiščenjem odpadnih voda na CČN. Kovinska konstrukcija mešalne postaje, je spuščena v armirano betonski jašek, saj s tem izločimo dva delovna postopka: začasno iztresanje v skladiščni prostor ter nakladanje iz njega v mešalnico. Rešetka nad polžnim mešalom, naprej prestreže udarno silo zdrsa biološkega blata iz kamiona ter nato zavaruje polžno mešalo s sredinskim vležajenjem, pred neposrednim padcem blata na dno kovinske posode. Razredčeno mešanico, prečrpava ekscentrična vijačna črpalka v strojnici zalogovnika, mimo zalogovnika blata v gnilišče.
Korozivna vsebina netermično obdelanega blata, je postopoma uničevala tesnila, ležaje in ohišja. Z vtiskanjem masti Metabond WF, smo ohranjali gibalnost ležajev in podaljševali delovno sposobnost naprave. Pravilna odločitev po tej masti, nas je pripeljala do prvega remonta naprave, od njene vključitve v juliju 2009. Naprava je brez popravila delovala 6 let, pri tem pa zamešala ogromne količine blata.
Naša prihodnost postaja lepša. Naše poslanstvo, naša vizija in naše temeljne vrednote, pri tej novi pridobitvi, na nas deluje še bolj pozitivno. S tem ostajamo uporabnikom, zaposlenim in predvsem okolju prijazno podjetje.
"Metabond sem prvič spoznal, ko sem se soočil z izzivom - najti kar se da kvalitetne mazalne produkte za zagotavljanje neprekinjenega mazanja v ekstremnih razmerah. Zgodba se je pa začela takole: po poklicu sem strojni tehnik, zato so me že od malih nog zanimale rešitve za odpravo trenja v industriji. Ker smo imeli doma nekaj gradbenih strojev in mehanično delavnico sem že takrat imel nekaj izkušenj na področju mazanja. Vendar vse to je bilo nič v primerjavi z mojim novim hobijem- ribolovom. Ko sem začel ribarit se mi niti sanjalo ni kako zahtevno so narejeni mlinčki oziroma kot jim ribiči rečemo ribiške role. Vendar sem z leti nabral veliko izkušenj, ko sem si zastavil projekt da jih bom začel servisirati in obnavljati kar doma. Kar hitro so me prosili tudi prijatelji, da začnem servisirati tudi njim ko so videli, da znam rokovati s temi malimi mašinicami. No naj povem da so ribiške role zelo tehnološko napredni mehanizmi, ki so izpostavljeni težkim razmeram. Predstavljajte si napravo ki je zelo omejena s prostorom, kjer imate nekaj ležajev, zobnikov, osi in puše. Ne samo da je potrebno uporabiti različne vrste maziv za različne dele, hkrati mora zadeva delovati v zelo vlažnem kot tudi suhem okolju, v soncu, snegu, dežju, ob prisotnosti morske vode in prahu. Temperature se gibljejo med -25 pa vse do +50 stopinj celzija. Zdaj si lahko predstavljate kako zahteven in tehnološko napreden sistem mora biti da zdrži take napore, zato so nekatere novejše mašinice narejene samo iz najboljših materialov kot so titanove zlitine in presegajo ceno 1000 eur! Morate pa se tudi zavedati da je sistem narejen tako, da nima dovoda masti ali olja, zato mora delovati brez dodajanja maziva, interval mazanja pa se izvaja od 1 do 2 leti, saj je celoten sistem zelo občutljiv in ga je težko servisirati. Ribiči, ki lovijo pogosto uporabljajo svoje mašinice najmanj 1x tedensko skozi vse letne čase in približno 12ur ur na dan tako da se hitro lahko zgodi, da postane sistem "suh" (brez maziva) ter tako pride do trenja in posledično do obrabe.
od Vito Čampa
Ko sem iskal rešitev, ki bi zagotovila stalno mazanje v takih pogojih in takem časovnem obdobju se je zame začel pravi izziv, saj je danes na tržišču ogromno firm ki se ukvarjajo z mazivi vendar ne zagotavljajo ustrezne kvelitete, ki bi bila kos takim pogojem. Sam sem preizkusil kar nekaj masti, ki se niso pokazale v pravi luči. Med raziskavo sem se tudi pozanimal kakšna vrsta maziva bi bila potrebna za tak sistem in odgovor je bil kalcijeva mast. Ko sem začel iskati takšno mast na slovenskem tržišču sem se prvič srečal z Metabondom. Najprej sem si pogledal kakšne vrste masti imajo in kakšne so njihove lastnosti in potem sem se po njihovem nasvetu odločil za Metabond WF mast. Naj omenim tu, da takoj ko sem spregovoril z njimi sem vedel da vedo o čem govorijo, ker so bili zelo strokovni, imajo veliko izkušenj in so mi takoj dali prave rešitve za zagotavljanje mazanja mojih sistemov. Metabond WF mast me je že v štartu prepričala, saj se gre za kalcijevo mast ki je že v osnovi namenjena mazanju ob prisotnosti vode, hkrati pa je ta mast nekaj posebnega in zelo odstopa od navadnih masti saj vsebuje keramične polimere, kateri bi mi zagotovili mikroplast na zobnikih, ki bi trajala in trajala in preprečila da bi zobniki delovali na suho. Sledil je še nakup in preizkus v praksi. Takoj sem opazil da je tek ležajev in zobnikov veliko tišji in bolj gladek in se ne spremeni čez daljše obdobje uporabe. Glavna sprememba pa se je pokazala po več kot enem letu, ko sem sistem razdrl in si pogledal rezultat daljše uporabe. Za razliko od ostalih masti, ki sem jih prej uporabljal Metabond WF mast ni spremenila barve in gostote masti, torej ni spremenila kemične sestave v daljšem časovnem obdobju in ni oksidirala na zraku tako kot so to naredile druge masti pred tem. Hkrati pa je mast ostala točno na tistem mestu kot bi morala biti, tako da je ta izdelek res služil svojemu namenu. Po zelo uspešni preizkušnji masti sem se odločil preizkusiti tudi druge njihove produkte. Najprej sem sprobal 400mg sprej. Tega sem nujno potreboval namesto olja, ki sem ga prej uporabljal za mazanje osi in puš na ribiških rolah. Problem je bil, da so ostala olja bila pregosta da bi prodrla med os in pušo in zagotovila kvalitetno mazanje, hkrati pa so prehitro nehala mazati sistem in se niso obnesla tako kot bi morala. Sprej je eden od izdelkov ki me je najbolj navdušil. Ĺ e zdaj ne morem verjeti, da je tako redek ob uporabi, da steče v najmanjše špranje nato pa hitro tvori kemično plast, ki traja in je tudi voda ne spere. Tako je tudi sprej prišel pri meni v redno uporabo pri ribiških kolescih. Kasneje sem ga postavil tudi na preizkus pri ležajih pri pralnem stroju. Ker je pralni stroj doma star že kar nekaj let, so začeli škripati ležaji na elektromotorju. Da bi rešil ta problem sem se odločil dati Metabondov sprej na poseben preizkus tako, da bi probal s sprejem odpraviti škripanje ležajev elektromotorja. Posebnost tega preizkusa je bila, ta da sta ležaja na elektomotorju zaprta in zelo nedostopna zato bi ju bilo nemogoče podmazati z mastjo. Zanimalo me je ali bo Metabond sprej s svojo viskoznostjo sposoben prodreti v zaprt ležaj in odpraviti škripanje že obrabljenega ležaja. Rezultat: sprej je brez problema prodrl v zaprti ležaj in še danes opravlja svojo nalogo, tako da ležaji niso več glasni.
Naslednji preizkus Metabonda je sledil na avtomobilih. Doma imamo dve Citroen Xsari. En je bencinar 1.6 letnik 1998, drugi pa dizel 2.0 HDI letnik 2001. Na obeh avtih sem sprobal Metabond Gold, Metabond Megasel in Megalene. Namen je bil ugotoviti kako ti adtitvi vplivajo na delovanje motorja in porabo goriva. Pri bencinarju je Metabond Gold prišel najbolj do izraza, saj je motor starejši in tudi bolj obrabljen. Nekaj minut za tistim ko smo ga dodali motornemu olju med rednim servisom sem doživel nekaj, kar še danes ne morem verjeti- delovanje motorja je postalo tako tišje da sem bil total presenečen. Jaz ocenjujem, da je motor tišji vsaj za polovico, kot je bil prej in to mi pove da Metabond Gold resnično zmanjša trenje v motorju. Pri dizlu sicer ni bilo tako očitne spremembe saj je tudi motor že v štartu bil precej boljši, vendar se opazi bolj gladko delovanje. Kar se porabe tiče je pri bencinarju padla poraba iz 6,9l / 100km na 6,6l / 100km. Pri dizlu sem opazil da je po uporabi aditiva prevozil za 50km več na en tank goriva kot prej.
Pri uporabi Megasela in Megalena so bile pa izkušnje sledeče:
pri bencinarju je poraba padla še za 0,3l / 100km, torej iz 6,6l na 6,3l / 100km. Motor je tudi lepše deloval brez nihanja obratov pri prostem teku kot se je to dogajalo prej.Pri dizlu se je kar hitro po prvi uporabi zaznalo da je motor dobil na moči in postal bolj "živ" kot je bil prej. Opazil pa sem tudi da je v enem intervalu naredil še dodatnih 50km več kot prej torej na en tank je sedaj navozil še 50 km več, zato ocenjujem da mu je poraba z oporabo Golda in Megasela padla za kar 0,7l / 100km. Iz teh podatkov sklepam le to da je uporaba Metabondovih aditivov in dodatkov za olje zares smiselna, ker ne le da izboljšajo delovanje sistema (očistijo in mažejo) hkrati tudi zelo pripomorejo za zmanjšanje izgub in povečajo izkoristek kar se na koncu pozna pri porabi goriva pri avtomobilih tako zelo, da pokrijem stroške aditivov in dodatkov in še celo prišparam nekaj denarja."
Zato svetujem vsem ljudem, ki daste veliko na kvaliteto, da se odločite za Metabond, ker ne boste razočarani.
Metabondu pa gre posebna zahvala iz moje strani, da ste mi odprli nov pogled v svet maziv, hvala za vaš čas, trud in vaše strokovne nasvete!
Najnovejša izkušnja z Fiat puntom. Skoraj nov Punto je imel težave s hidravličnimi dročniki, ki skrbijo za avtomatsko nastavitev ventilov. Pri hladnem motorju so bili ventili zelo glasni. Povprečna poraba goriva je bila 7,8 litra 95 oktanskega bencina na 100 km. Odpeljal sem ga na servis, kjer so zamenjali dročnike. Stanje ni bilo nič boljše. Poskusil sem z dodatkom METABOND old. V zelo kratkem času so se ventili stišali. Povprečna poraba goriva se je zmanjšala na 6,3 l/100km (za 19,23% !!!). Naj navedem, da sem sočasno z dodatkom METABOND old začel uporabljati tudi 100 oktanski bencin, tako da je za del zmanjšane porabe zaslužen tudi boljši bencin, vendar je za dober del zmanjšane porabe zaslužen METABOND, saj je odpravil težave z ventili in zmanjšal notranje trenje v motorju. Prevozil sem že 25.000 km brez menjave olja, poraba je še vedno enaka. Težav z ventili ni. Pred kratkim sem na relaciji Koper - Beograd - Koper s tem Puntom dosegel povprečje porabe 5,1 l/100km. Vozil sem po predpisih, na avtocesti je bila hitrost med 110 in 130 km/h. METABOND dodatek olju me je prijetno presenetil in prepričal s svojo učinkovitostjo, kljub velikim izkušnjam v avtomobilizmu.
od M.P.
Metabond proizvodi predstavljajo izjemen napredek mazalne tehnologije, ki so me prepričali s svojo učinkovitostjo v najtežjih situacijah, zato jih priporočam vsem voznikom motociklov in avtomobilov.
od Boštjan Urbančič
Preizkusili smo Metabond M na enem izmed najbolj obremenjenih reduktrojev nasploh, na kovaškem kladivu za utopno kovanje. Rezultat je impresiven. Po 15 mesecih brezhibnega delovanja v olju skoraj ni bilo kovinskega odpada in nobenih usedlin, v primerjavi z 10 - 20 mm usedlin s kovinskim odpadom v drugih reduktorjih, kjer smo uporabljali samo reduktorsko olje. Že prej poškodovane površine zob zaradi pittinga, so se zgladile. Meritve obrabe zob in ležajev niso pokazale zaznavne obrabe. Uporaba Metabonda M v reduktorjih kovaških kladiv nam bo zagotovila velike prihranke. Priporočamo uporabo v vseh reduktorjih.
od UNIOR Zreče - Vzdrževanje, Baksa Sebastjan
V sezoni 96 so vsi avtomobili, ki jih pripravljam za dirke in reli uporabljali Metabond M v motorjih in menjalnikih. Metabond M se je izkazal kot izredno sredstvo za zmanjševanje obrabe in povečanje izkoristka motorja. Dve prvi mesti v gorsko-hitrostnih dirkah v grupi A in eno prvo mesto v cestno-hitrostnih dirkah v grupi N, govorijo, da je k dobrim vožnjam voznikov pripomogel tudi Metabond M s tem, da je omogočil maksimalni izkoristek avtomobilskih zmogljivosti, zato ga priporočam vsem lastnikom avtomobilov in drugih prevoznih sredstev.
od MOTORSPORT Janez Urbančič
Metabond sprej smo preizkusili na zaprtih ležajih, na katerih smo zaznali povečano glasnost. Spray je pokazal izjemno prodornost. Ležaji so se v kratkem času po uporabi spraya stišali, kar kaže na izboljšavo kakovosti mazanja.
od Tiskarna MK
Metabond sprej je pokazal izjemno učinkovitost pri mazanju večlistnih krožnih žag za razrez suhe bukovine. Interval menjave žag se je povečal s 5 ur na 7 dni, ob precejšnjem prihranku električne energije zaradi zmanjšanega trenja med lesom in žago. Metabond preprečuje lepljenje lesnega odpada na žago in ne pušča sledi na lesu. Priporočamo uporabo v lesni industriji.
od ESOL lesna predelava d.o.o. Črnomelj